- Katılım
- 12 Şub 2024
- Mesajlar
- 494
- Çözümler
- 28
- Tepkime puanı
- 87
Şu anda Merkürnet altyapısına yönelik bir DDoS (Dağıtılmış Hizmet Engelleme) saldırısı gerçekleşmektedir. Bu durum, zaman zaman bağlantı kesintileri ve trafik dalgalanmalarına yol açmaktadır.
Şirket yetkililerinden alınan bilgiye göre, saldırının kaynağı tespit edilmiş ve daha önce de benzer saldırılara karşı başarıyla müdahale edilmişti. Bu saldırının da kalıcı bir etki yaratmaması için gerekli önlemler alınmaktadır.
DDoS saldırıları, hedef sistemin kapasitesinin çok üzerinde trafik gönderilmesiyle hizmet kesintisi yaratmayı amaçlayan yaygın ancak yüksek maliyetli saldırı türlerindendir. Korunma çözümleri de benzer şekilde teknik ve finansal açıdan maliyetlidir.
Hali hazırda, Türk Telekom’un sunduğu DDoS koruma hizmetinin aktif hale gelmesi beklenmektedir. Ancak ilgili işlemler, mesai saatleri dışındaki iletişim zorlukları nedeniyle zaman alabilmektedir. Alternatif DDoS koruma sağlayıcıları da mevcut olmakla birlikte, bu hizmetlerin devreye alınabilmesi için IP trafiğinin Ripe üzerinden yönlendirilmesi gerekmekte ve bu süreç yaklaşık 48 saat sürmektedir.
En hızlı çözüm yolu olarak Türk Telekom’un altyapısal desteği beklenmektedir ve ilgili birimlerle temas halindedirler.
Kullanıcıların yaşadığı erişim sorunları geçicidir. Çözüm süreci takip edilmekte ve hizmetin en kısa sürede normale dönmesi hedeflenmektedir.
Şirket yetkililerinden alınan bilgiye göre, saldırının kaynağı tespit edilmiş ve daha önce de benzer saldırılara karşı başarıyla müdahale edilmişti. Bu saldırının da kalıcı bir etki yaratmaması için gerekli önlemler alınmaktadır.
DDoS saldırıları, hedef sistemin kapasitesinin çok üzerinde trafik gönderilmesiyle hizmet kesintisi yaratmayı amaçlayan yaygın ancak yüksek maliyetli saldırı türlerindendir. Korunma çözümleri de benzer şekilde teknik ve finansal açıdan maliyetlidir.
Hali hazırda, Türk Telekom’un sunduğu DDoS koruma hizmetinin aktif hale gelmesi beklenmektedir. Ancak ilgili işlemler, mesai saatleri dışındaki iletişim zorlukları nedeniyle zaman alabilmektedir. Alternatif DDoS koruma sağlayıcıları da mevcut olmakla birlikte, bu hizmetlerin devreye alınabilmesi için IP trafiğinin Ripe üzerinden yönlendirilmesi gerekmekte ve bu süreç yaklaşık 48 saat sürmektedir.
En hızlı çözüm yolu olarak Türk Telekom’un altyapısal desteği beklenmektedir ve ilgili birimlerle temas halindedirler.
Kullanıcıların yaşadığı erişim sorunları geçicidir. Çözüm süreci takip edilmekte ve hizmetin en kısa sürede normale dönmesi hedeflenmektedir.